Nowe tysiąclecie okazało się dość leniwe w świecie GNR. W kwietniu, legendarny producent Queen, Roy Thomas Baker został zaangażowany do pracy nad projektem.
Sean Beavan wypadł z gry. W wywiadzie z Antiquiet (stronie, która okryła się potem niesławą za sprawą udostępniania przecieków), został zapytany czy były przesłanki by myśleć że produkcja CHD zbliżala się do końca.
„Myślałem że tak było“ powiedział Beavan „Myślę, że pracowaliśmy nad około 35 utworami. Ale Axl po prostu ciągle tworzy i z racji ciągłych rotacji w składzie, wiele rzeczy było nagrywanych ponownie“.
Buckethead wprowadził swojego częstego współpracownika, Brian’a „Brain“ Mantie, na wolne stanowisko perkusisty. Brain powiedział dla Rhythm Magazine „Wpadłem tam, poznałem cały zespół, Axla i wszyscy byli naprawdę cool. Cała ta sprawa bardzo mnie ekscytuje, myślę że plyta jest niesamowita - to może być ich Led Zeppelin II“.
Podczas gdy wydanie płyty nadal wisiało w powietrzu, Axl pojawił się publicznie (po raz pierwszy od 1998) na koncertcie Gilby’ego w West Hollywood. MTV podawało : „Zgodnie
ze słowami współwłaściciela klubu/perkusisty Slim Jima Phantoma (Stray Cats fame), Clarke prowadził właśnie jam session z The Starfuckers, w Cat Club na Sunset Boulevard“. Axl i Gilby wykonali wspólnie Dead Flowers i Wild Horses z repertuaru Rolling Stones.
Jesienią, nowy łącznik z wytwórnią został zatrudniony by pomóc w zakończeniu projektu. Był kimś kto specjalizował się w doprowadzaniu do końca albumów, które bliskie były skończenia. Był to legendarny producent Alice’a Coopera/ Lou Reeda/ Pink Floyd, Bob Ezrin. Jak określał to potem Cooper: „Do dzisiaj, naprawdę dobrzy twórcy piosenek, którzy gotowi są skonczyć album, dzwonią do mnie i mówią : ‚Masz numer Boba Ezrina?’ Bob nie będzie biernie wszystkiemu przytakiwał, przyjdzie i powie Ci ile naprawdę dobrych utworów masz na tę chwilę“. Zrobił tak z GNR.
„Wiem że Axl zadzwonił do niego i powiedział : ‚Chce żebyś wysłuchał CHD i powiedział mi ile mam dobrych utworów’.“ Bob wysłuchał i powiedział „3“. Po 7 latach pisania.
W połowie września, sieci handlowe zostały poinformowane że CHD ma zostać wydane w listopadzie, co wydaje się potwierdzac wersję że plyta była faktycznie gotowa a Ezrin został wezwany głównie by dokonać ostatecznych szlifów.
Prawdopodobnie w tym okresie Baker przeniósł zespół to Village Recording Studios w zachodnim L.A. Załoga studia została wzmocniona przez inżyniera Pro Tools, Erica Caudieux (i przypuszczalnie przez nowego głównego inżyniera - Carama Costanzo).
Axl wrócił do demówek które Duff i Izzy przygotowali w 1995. Izzy powiedzial dla Popular Magazine w 2001: „W 95, Duff i ja nagraliśmy piosenki dla zespołu. Zrobiliśmy tasmę, która nigdzie nie trafiła. Potem, kilka miesięcy później, dostałem wiadomość na aut. sekretarke: ‚Siema, tu Axl, potrzebuje kopii tej piosenki którą robiliście“. Był taki utwór, Down By The Ocean lub Down By The Sea, mogli jej użyć, nie wiem“.
This I Love jest kolejnym starym utworem, który mógł zostać włączony do mixów w 2000. Howard Karp pracował w tym czasie nad utworem jako asystent Costanzo i Bakera. Karp: „To było bardzo nudne, przykro mi to mówić, tylko Axl i jego pianino (zero śpiewania) i banda idiotów biegająca i skacząca wokół niego. Nie wiem czy kiedykolwiek coś wydadzą...szkoda“
Kolejnym utworem, który mógł zostać przywrócony do mixów z powodu negatywnej oceny Ezrina mógł być Shackler’s Revenge. Pierwotna wersja, nazwana Shackler, na której grali Bucket i Bootsy Collins, została wydana na soundtracku do Dragonball Z, The History of Trunks w grudniu 2001. Pojawiła się równiez na DVD Bucketa, Buckethead’s Secret Recipe w 2005. Współpraca Axla z Ezrinem pogorszyła się : Axl powiedział potem Tomowi Zutautowi, że praca nad albumem zastopowana została około sierpnia 2000, co albo ma związek z negatywną opinią Ezrina o materiale, lub z samą sytuacją w związku z którą Ezrin został wezwany.
Pod koniec października, ogłoszone zostało że zespół zagra w styczniu 2001 na Rock in Rio. Koncert ‚rozgrzewkowy’ był teraz planowany i 8-osobowy zespół zaczął próby na początku grudnia.
Axl mówił potem: „Ten zespól nie zebrał się jak grupka facetów spotykających się w barze, lub na rogu w swojej starej okolicy, więc zajęło troche czasu żeby pojawiła się miedzy nimi chemia. Kiedy gralismy swoje pierwsze koncerty w Vegas, Robin i Bucket nawet w ogóle się nie znali. Masz wtedy dwóch git. prowadzących próbujących pozabijać sie nawzajem swoimi umiejętnościami, ale kiedy naprawdę grają, robi się coś w rodzaju walczących samców alfa, na zasadzie : „Kto jest prawdziwym gitarzystą prowadzącym?“
Koncert sylwestrowy w Las Vegas House of Blues został ogłoszony. Jak na razie, była nadzieja na 2001.