Autor Wątek: The Chinese Democracy Years: 2006  (Przeczytany 2281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline naileajordan

  • Atittude
  • ******
  • Wiadomości: 2412
  • Płeć: Kobieta
  • "So never mind the darkness"
The Chinese Democracy Years: 2006
« dnia: Sierpnia 26, 2019, 12:07:00 am »
The Chinese Democracy Years: 2006



Krążą słuchy o odsłuchach

13 stycznia 2006 roku Axl gościł na imprezie otwierającej trasę zespołu Korn w Hollywood Forever Cemetary. Przy tej okazji po raz pierwszy po ponad trzech latach rozmawiał z przedstawicielami prasy. 

„‘Ludzie usłyszą [naszą] muzykę jeszcze w tym roku', powiedział Axl Rose we wczesnych godzinach rannych w Hollywood Forever Cemetery, paląc cygaro. ‘Pracujemy nad trzydziestoma dwiema piosenkami, z czego dwadzieścia sześć jest na finiszu’.
(…) Wśród ulubionych piosenek Rose’a są ‘Better’, ‘There Was a Time’ oraz ‘The Blues’” (Rolling Stone, 18 stycznia 2006).

Wśród tych, którzy jako pierwsi usłyszeli tę muzykę, byli właściciele pewnego klubu nocnego. 

„Był 10 lutego, godzina wpół do szóstej nad ranem. Właściciele klubu nocnego Chelsea, Barry Mullineaux i Mike Satsky, właśnie zamykali lokal, kiedy przed drzwiami wejściowymi natknęli się na wokalistę Guns N’ Roses, Axla Rose’a” (NY Post, 12 lutego 2006).

„Rose wraz z garstką przyjaciół [musieli] opuścić inny klub, który zgodnie z nowojorskim zwyczajem został zamknięty o czwartej nad ranem” (MTV, 23 lutego 2006).

Tamtego wieczoru Axl bawił na imprezie walentynkowej przy 41. ulicy, gdzie akurat grał Richard Fortus.

„[Rose], któremu towarzyszyli koledzy zespołu i garstka pięknych kobiet, chciał nadal świętować swoje czterdzieste czwarte urodziny. Tak bardzo zależało mu na tym, żeby dostać się do klubu, że zaproponował właścicielom małą ‘łapówkę’ – wysłuchanie mającej się niebawem ukazać płyty, ‘Chinese Democracy’” (NY Post, 12 lutego 2006).

„Mullineaux stwierdził, że na znak wdzięczności Rose wysłał kogoś do hotelu po dwie płyty, z których każda zawierała po dziesięć kawałków. (…) Według Mullineauxa kilka utworów przypominało klasyczne piosenki Guns N’ Roses, choć momentami odznaczało się nadspodziewanie ciężkim brzmieniem.
‘Axl ciągle mnie prosił, żebym puścił kawałek numer trzy. Podejrzewam, że to jego ulubiona piosenka’, wyjawił [Mullineaux]” (MTV, 23 lutego 2006).

Czy wzmiankowanym utworem numer trzy było „Better” albo „There Was A Time”? A może „The Blues”?

„‘Chciał grać tę piosenkę w kółko, jakieś sześć razy. Bardzo to przeżywał. Wszyscy byli zaskoczeni tym, jak świetnie brzmiała. No i jego wokal wzniósł się tam na wyżyny’.
‘Powiedział, że tą płytą udowodni, kto był duszą Guns N’ Roses.
Swobodnie odpowiadał też na pytania o swoją pracę, zespół, rozłam i kierunek przyszłych poczynań. Muzyka brzmiała wspaniale’” (MTV, 23 lutego 2006).

Kolejne imprezy z odsłuchami były kwestią niedalekiej przyszłości…

„23 lutego w Roxy Theatre w Hollywood The Big Damn Band, bluesowe trio z Indianapolis, otworzyło koncert The Derek Trucks Band. Rose pojawił się na koncercie, a następnie na wieńczącej go imprezie. Byli tam także członkowie The Big Damn Band, Rev. Josh Peyton, Breezy Peyton oraz Jayme Peyton.   
O północy rozpoczęły się urodziny Jayme’ego, co okazało się dobrym powodem do dalszego świętowania. (…) [W pewnym momencie] impreza, jak twierdzi Jayme, przeniosła się do busa The Derek Trucks. Tam Rose puścił urywki ‘Chinese Democracy’, która – jak zapowiedział – miała ukazać się jako trzypłytowy album” (Celebratedsounds, 2 marca 2006).


Plany

Axl miał też przed sobą ważne wyzwania.

„Planowaliśmy wyruszyć w trasę w lutym, tuż po urodzinach Axla. Prace nad płytą miały dobiec końca w maju” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Przystając na naszą niedawną trasę po Ameryce Północnej, byłem przeświadczony, że mój menedżer, Merck Mercuriadis, i ja jesteśmy całkowicie zgodni co do obranej strategii, planów koncertowych, a przede wszystkim tego, iż zostaną spełnione wszelkie warunki, żeby płyta mogła ukazać się najpóźniej 26 grudnia” (Axl, 15 grudnia 2006).

Począwszy od 20 lutego 2006 roku, organizatorzy różnych europejskich festiwali zapowiadali, że na scenie pojawią się Guns N’ Roses. Pod koniec maja Gunsi mieli wystąpić na Rock in Rio-Lisbon, a w czerwcu – na festiwalu Download w Wielkiej Brytanii. Ta ostatnia zapowiedź szybko wywołała kontrowersje. 


Where Do We Go Now

6 marca 2006 prawnik Axla, Howard Weitzman, wydał niefortunny komunikat prasowy. Wyjawił w nim, że w październiku ubiegłego roku, podczas wizyty w domu Axla, Slash nie pozostawił suchej nitki na swoich kolegach z Velvet Revolver. Komunikat był próbą odpowiedzi na proces wytoczony przez Slasha i Duffa w związku z tantiemami. 

Duff wyraźnie starał się zachować dystans.

„McKagan zdradził Launch, że wolałby nie mieć z tą sytuacją nic wspólnego.
‘Myślę, że to, co zaszło, jest bardzo trudne i niefortunne’, powiedział w wywiadzie z piątku [10 marca]., ‘Moim celem zawsze było po prostu tworzenie dobrej muzyki i właśnie to mam w planach. Nie pozwolę się wciągnąć w wojnę na słowa. Ludzie dużo gadają, a ja nie chcę być jednym z nich’” (Blabbermouth, 14 marca 2006).

Mattowi cała sprawa zdawała się być zupełnie obojętna.

„Zeszłej nocy poszedłem do klubu o nazwie 6 and 8s. (…) Axl Rose tam był. Dobry Boże, nie widziałem go od co najmniej sześciu lat! (…) Później zacumowałem gdzieś w East Village… i znowu natknąłem się na Axla. Pogadaliśmy trochę. Miło było wyjaśnić to i owo. Powiedziałem mu, jak świetnie sobie radził za mojej kadencji w zespole, i zapewniłem, że nie mam do niego żalu. (…) Kiedy impreza się skończyła, Axl odwiózł mnie do hotelu swoim wozem” (z oficjalnej strony Matta Soruma, 13 kwietnia 2006).


Nowy człowiek (w zespole)

W połowie kwietnia ogłoszono, że w Hammerstein Ballroom w Nowym Jorku odbędą się cztery koncerty. Miało do nich dojść pomiędzy dwunastym a siedemnastym dniem maja.
Tymczasem trwały poszukiwania zastępcy Bucketheada.
 

„Zespół miał nadzieję, że Buckethead powróci przed rozpoczęciem trasy koncertowej w Europie, i czynił w tym kierunku wzmożone wysiłki. Kiedy stało się jasne, że tak się nie stanie, trzeba było pomyśleć o przyszłości. W Los Angeles odbyły się przesłuchania, ale nie znaleziono godnego następcy Bucketheada” (Del James, GunsNRoses.com, 31 października 2006).

„Mieszkający w Bostonie gitarzysta Joshua Craig zjawił się w zeszłym tygodniu na przesłuchaniu do Guns N’ Roses. Wszystko wskazuje na to, że miał zastąpić Bucketheada, który opuścił zespół na początku 2004 roku” (Blabbermouth, 20 kwietnia 2006).

„[Pod koniec kwietnia ludzie z] Guns N’ Roses zadzwonili do mnie z propozycją, żebym dołączył do zespołu. W następnym tygodniu miały rozpocząć się próby, a w kolejnym – trasa koncertowa. Trzeciego maja odbyłem z Gunsami pierwszą próbę, a już dziewięć dni później zagraliśmy pierwszy koncert” (z oficjalnej strony Bumblefoota, 18 stycznia 2011). 

„Spotkaliśmy się w Nowym Jorku, żeby razem grać. Po trzech piosenkach [usłyszałem] coś w stylu: ‘Super. Jutro w nocy zagramy kolejne trzy numery’. Graliśmy tak siedem razy, po czym wyruszyliśmy w trasę… i tak to się zaczęło” (Bumblefoot, Ultimate Guitar, 2 lipca 2014).

„[Axl] od samego początku był dla mnie bardzo miły” (Bumblefoot, HTGTH, 10 października 2013).

„[Axl] zjawił się na próbie. Kiedy graliśmy piosenkę pt. ‘Riad’, powiedział mi do ucha: ‘Ten fragment przypomina mi «Hey Bulldog» Beatlesów’. ‘Rzeczywiście’, rzuciłem w odpowiedzi. Potem jedliśmy burgery i wszystko było zupełnie naturalne” (Bumblefoot, Ultimate Guitar, 2 lipca 2014).

„On zawsze był dla mnie życzliwy… [Natomiast inni] nie chcieli mnie w zespole – i bynajmniej nie chodziło im o mnie, po prostu nie chcieli trzeciego gitarzysty” (Bumblefoot, HTGTH, 10 października 2013).

„Nie chciałbym niczego umniejszać, ale nie myślałem o tym w nie wiadomo jakich kategoriach. Mówiłem sobie: ‘To po prostu grupa ludzi. Będziemy razem grać, koncertować, nagrywać i dobrze się bawić’” (Bumblefoot, Ultimate Guitar, 2 lipca 2014).

„W grę wchodził cały splot okoliczności… Sposób, w jaki trafiłem do zespołu, pierwsze kontakty, a nawet wcześniejsze stosunki, które niejako odziedziczyłem. (…) Jeżeli chodzi o komunikację, to menedżerowie dopuścili się sporych zaniedbań. (…) Na jakieś dwa tygodnie przed rozpoczęciem trasy [menedżer Merck Mercuriadis] nagle dorwał chłopaków i rzucił: ‘Będzie grał z nami nowy gitarzysta’. A oni na to: ‘Co on, k***a, bredzi? Kto to jest?’” (Bumblefoot, HTGTH, 10 października 2013).

„Nie miałem pojęcia, gdzie będziemy grać. Wyobrażałem sobie, że w czymś w rodzaju House of Blues… Potem okazało się, że będziemy koncertować w Europie, dla stu tysięcy ludzi, jako headlinerzy na różnych festiwalach. Pomyśleliśmy: ‘O k***a! Dobra, niech i tak będzie’. Nie spodziewałem się czegoś na tę miarę, ale najwyraźniej byłem w błędzie. To było niesamowite doświadczenie” (Bumblefoot, Ultimate Guitar, 2 lipca 2014).

„Uświadomiłem sobie, że każdego potraktowaliby [źle]. Kiedy się zjawiłem, nawet na mnie nie spojrzeli” (Bumblefoot, HTGTH, 10 października 2013).

„Na samym początku, tuż po tym, jak dołączyłem do zespołu i musiałem nauczyć się piosenek w związku z trasą, nie dali mi żadnych materiałów. Dlatego wszystkich kawałków z ‘Chinese Democracy’, które mieliśmy grać na żywo, uczyłem się z długopisem i kartką w ręku, z laptopa naszego menedżera, podczas gdy w pokoju obok reszta zespołu robiła sobie przerwę w próbie” (Bumblefoot, Ultimate Guitar, 2 lipca 2014).

„Podczas pierwszej trasy traktowali mnie jak gówno. Totalne gówno. W ogóle się do mnie nie odzywali, a kiedy to ja zaczynałem rozmowę, przewracali oczami i wychodzili z pokoju. Na każdym kroku dawali mi odczuć, że nie jestem mile widziany. W końcu musiałem im się postawić i zaczęło do nich docierać, że nie odpuszczę” (Bumblefoot, HTGTH, 10 października 2013).

Na początku maja Axl pojawił się w audycji radiowej Eddie’ego Trunka, która w roku 2003 zasłynęła z przecieku „IRS”. Rozmowa dotyczyła między innymi nowego gitarzysty.

„Trunk: Nie możesz zdradzić, kim jest wasz nowy gitarzysta, czy może sam jeszcze tego nie wiesz?
Axl: Nie, mamy już gitarzystę, ale nie zdradzę, kto to” (Eddie Trunk show, 5 maja 2006).


Dwie i pół płyty

Po czterech koncertach w Hammerstein Ballroom, kiedy to Bumblefoot został oficjalnie wprowadzony do zespołu jako nowy gitarzysta, Axl gościł w radiu KROQ. Zapowiedział tam, że 23 września 2006 roku Guns N’ Roses pojawią się na festiwalu Inland Invasion.   

„DJ: Czy płyta ukaże się jeszcze w tym roku?
Axl: Bez dwóch zdań” (KROQ, 19 maja 2006).

Tymczasem w studiu trwały prace…

„Planowaliśmy ukończyć płytę w maju, przed rozpoczęciem się [trasy]” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Większość materiału na dwie płyty, w tym wokale, jest już gotowa. Nad połową kolejnego albumu nadal trwają prace.
(…) Nagraliśmy materiał na dwie i pół, może trzy płyty” (Axl, Eddie Trunk show, 5 maja 2006).

Co do tego, że niektóre piosenki na nową płytę faktycznie były już ukończone, nie mogło być żadnych wątpliwości… 

„W ciągu czterech nocy [w Hammerstein Ballroom] publiczność usłyszała prawie połowę mającej się ukazać płyty ‘Chinese Democracy’. Zespół zagrał [piosenkę] ‘Chinese Democracy’, ‘Better’, ‘There Was A Time’, ‘Madagascar’, ‘IRS’ oraz ‘The Blues’” (Guns N’ Roses, komunikat prasowy, 22 maja 2006).

„Właściwie to dzisiaj pracowaliśmy trochę nad piosenką, która nawet nie zmieści się na dwóch pierwszych płytach” (Axl, Eddie Trunk show, 5 maja 2006).


Na starym kontynencie

Zespół odbył trasę koncertową po Europie, która – jeśli nie liczyć sporadycznych „zatargów” Axla z władzami – okazała się bardzo udana. Największe zawirowania miały miejsce pod koniec czerwca.   

„Guns N’ Roses byli zmuszeni przełożyć zaplanowany na dzisiejszy [21 czerwca 2006] wieczór koncert na Hallenstadium w Zurychu. Perkusista Brain alias Bryan Mantia musiał wcześniej wrócić do San Francisco, do oczekującej dziecka żony. Jego miejsce zajął Frank Ferrer. (…) Wydaje się, że Brain powróci na trasę za mniej więcej dwa tygodnie” (Guns N’ Roses, komunikat prasowy, 21 czerwca 2006).

Brain miał powrócić około 5 lipca. Dzień wcześniej na świat przyszła jego córka.


„[Frank Ferrer] trafił do Guns N’ Roses za pośrednictwem Richarda Fortusa. (…) Kiedy zespół poszukiwał zastępcy Braina, Richard i Tommy Stinson polecili Franka jako doskonałego w ich mniemaniu kandydata. Już po pierwszej próbie dla wszystkich stało się jasne, że mieli rację” (Del James, GunsNRoses.com, 31 października 2006).

19 lipca w Newcastle, w Wielkiej Brytanii, zespół nie wyszedł na bisy z powodu ciskanych na scenę przedmiotów. Tym niemniej, trasa przebiegała bez większych zakłóceń. Problemy pojawiły się dopiero pod koniec. 

„Zeszłej nocy Guns N’ Roses zakończyli trasę koncertową po Europie drugim z rzędu wyprzedanym koncertem na Wembley Arena w Londynie.
(…) Istniało zagrożenie, że drugi koncert na Wembley nie dojdzie do skutku, jako że w niedzielny poranek u wokalisty Axla Rose’a stwierdzono spadek ciśnienia i niski poziom cukru we krwi. Rose rozchorował się po dwóch zagranych sobotniej nocy koncertach. (…) Drugi z nich był niespodzianką dla fanów, którzy usłyszeli w połowie akustyczną setlistę.     
(…) Parę godzin po zakończeniu siedemdziesięciopięciominutowego koncertu Rose źle się poczuł. Do jego pokoju hotelowego wezwano lekarza.
(…) Wokalista pozostał na scenie przez dwie godziny, aż do ‘Nightrain’. Potem mikrofon przejął jego przyjaciel, Sebastian Bach, który zakończył koncert wykonaniem ‘Paradise City’” (Guns N’ Roses, komunikat prasowy, 1 sierpnia 2006).

Pierwsza od blisko piętnastu lat pełna trasa koncertowa po Europie dobiegła końca.


Poślizgi

„Zaplanowaliśmy, że w sierpniu w Londynie odbędą się sesje. Nasi inżynierowie mieli zjawić się na nich po koncertach w Anglii. Ale sierpień minął, a prace znowu nie ruszyły” (Merck, 15 grudnia 2006).

Tymczasem zaplanowano koncerty w Las Vegas i San Francisco.

31 sierpnia, po raz pierwszy od występu z 2002 roku, Axl pojawił się na corocznej gali wręczenia MTV Video Music Awards. 

„Axl potwierdził ukazanie się albumu w licznych wywiadach, w tym na MTV Video Music Awards” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Płyta ukaże się w tym roku!” (Axl, 31 sierpnia 2006).

„Trasa koncertowa po Ameryce Północnej miała rozpocząć się 24 września, jednak Axl poprosił mnie o przesunięcie jej o miesiąc” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Trasa rozpocznie się mniej więcej 24 października, ale wcześniej zagramy kilka koncertów” (Axl, 31 sierpnia 2006).

Na zapowiadanych koncertach, włącznie z tym w ramach Inland Invasion, za bębnami raz jeszcze miał zasiąść Brain.

„Zanim ruszyła trasa po Stanach Zjednoczonych, Brain poprosił o zwolnienie, ponieważ chciał zająć się swoim nowo narodzonym dzieckiem. Obiecał zjawić się, gdyby zespół nie radził sobie bez niego, ale Gunsi poparli jego decyzję o poświęceniu się rodzinie” (Del James, 31 października 2006).

Zanim informacja o przesunięciu koncertów została oficjalnie podana do wiadomości publicznej, minęło trochę czasu. 

„Guns N’ Roses przesunęli koncerty planowane na okres pomiędzy 27 września a 5 października. Trasa rozpocznie się 20 października w Jacksonville, na Veterans Memorial Arena. Przesunięte koncerty odbędą się jeszcze w tym albo na początku przyszłego roku” (HTGTH, 23 września 2006).

Podobnie jak miało to miejsce w roku 2002, zespół planował powrócić do studia i zakończyć prace nad płytą przed amerykańską trasą koncertową.


„Impreza z odsłuchem” po raz wtóry 

„Po tym, jak 23 września br. Guns N’ Roses zagrali jako headlinerzy na festiwalu [Inland Invasion] w San Bernardino, w Kalifornii, Axl zorganizował w swojej posiadłości imprezę” (Rolling Stone, 18 października 2006).

„Kiedy wybiła północ i oficjalnie zaczął się dzień moich urodzin [25 września], wraz z resztą zespołu, współpracownikami, przyjaciółmi i rodziną grillowaliśmy w domu Axla. Zabawa była przednia” (Ron, 27 września 2006).

„[Axl] puścił swoim gościom całą płytę. Wśród przybyłych był również jego przyjaciel, były wokalista Skid Row, Sebastian Bach” (Rolling Stone, 18 października 2006).

„To zaje***sta płyta. (…) Jest na niej kawałek zatytułowany ‘Sorry’. Wokal Axla jest tam naprawdę czysty (…)’, twierdzi Bach. ‘Nie mogę przestać myśleć o tej piosence’” (Rolling Stone, 18 października 2006).

Tak pozytywny odbiór wydawał się motywować Axla do pracy.

„Po Inland Invasion niesiony euforią Axl wreszcie przysiadł fałdów i przez dwa czy trzy dni naprawdę wydajnie pracował” (Merck, 15 grudnia 2006).


Miksowanie spod szyldu „Nevermind”

„Jak podają bliskie zespołowi źródła, nad projektem pracuje obecnie doświadczony inżynier, Andy Wallace, który zmiksował płytę ‘Nevermind’ Nirvany.
‘Jesteśmy zachwyceni efektami jego pracy’, twierdzi [wzmiankowane] źródło” (Rolling Stone, 18 października 2006).

Biorąc pod uwagę to, jak bardzo przypadła Axlowi do gustu perkusja Dave’a Grohla w „Smell Like Teen Spirits”, pierwszym kawałku na „Nevermind”, zatrudnienie Wallace’a wydawało się naturalne. 

„Renegocjacje naszej umowy z wytwórnią były na ostatniej prostej. To był długi i powolny proces. (…) Rozmowy rozpoczęły się ponad rok wcześniej, ale [ludzie z wytwórni] dopiero po przesłuchaniu zmiksowanego materiału podeszli do nich poważnie. (…) Odmówili doprowadzenia negocjacji do końca, dopóki nie dostarczymy im gotowej płyty” (Merck, 15 grudnia 2006).

Miksowanie zazwyczaj nie trwa długo…

„[Na początku października] dopisywały nam humory. Według Axla prace [nad płytą] miały dobiec końca w ciągu dwóch albo trzech dni. Jako że do rozpoczęcia trasy brakowało jeszcze trzech tygodni, mieliśmy powody do zadowolenia” (Merck, 15 grudbuia 2006).

... jednak sytuacja wydawała się analogiczna do tej z czasów miksowania „Use Your Illusion”.

„Opracowawszy mniej więcej dwadzieścia piosenek, musiałem czekać, aż prace nad kolejnymi kawałkami dobiegną końca. (…) Kiedy rozpoczęła się ich potężna, zaplanowana na osiemnaście miesięcy trasa, płyty nadal nie były ukończone. Toteż kolejne utwory były nagrywane w przypadkowych, rozrzuconych po Ameryce studiach, w przerwach pomiędzy koncertami” (Bill Price, Mix Online, 1 listopada 2000).

„[Trzy tygodnie poprzedzające trasę były] przełomowe. Robin, Bumblefoot i Frank wnieśli wtedy do albumu swój wkład, dzięki czemu płyta stała się jeszcze lepsza” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Ostatnimi czasy Bumblefoot i Frank dograli [swoje partie do] kilku piosenek, które znajdą się na ‘Chinese Democracy’” (Del James, 31 października 2006).

„[Shackler’s Revenge] to jedna z pierwszych piosenek, nad którymi pracowałem” (Ron, Rock Brigade, 10/08).

„Kiedy nagrywaliśmy ‘Chinese Democracy’, niektóre piosenki były dla mnie zupełnie nowe. Nikt nie dał mi wcześniej materiału do odsłuchu, żebym mógł zapoznać się z tymi utworami, przemyśleć je, nauczyć się ich i znaleźć do nich własny klucz” (Ron, Ultimate Guitar, 2 lipca 2014).

Dawniej, podczas nagrywania albumów „Use Your Illusion”, miksowanie też nastręczało pewnych trudności…

„Bob Clearmountain miksował [albumy ‘Use Your Illusion’] w jednym studiu, Axl nagrywał wokale w drugim, a Slash partie gitarowe – w trzecim. Stąd prosta droga prowadziła oczywiście do chaosu. Bob zmiksował jakieś dwadzieścia piosenek, ale nie miał żadnego kontaktu z zespołem, bo ten nagrywał inne rzeczy w innych studiach” (Bill Price, Mix Online, 1 listopada 2000).


13 wtorków

„Wszystko wskazuje na to, że muzyka Guns N’ Roses pojawi się w spocie telewizyjnym Harleya-Davidsona pt. ‘Black Sheep’. W standardowej wersji, która zadebiutuje 8 października, usłyszymy ‘Paradise City’” (Blabbermouth, 20 października 2006).

„Kiedy zaczynała się trasa, w radiu nie było żadnego promującego ją singla, a do ukończenia prac nad albumem nadal brakowało dwóch albo trzech dni” (Merck, 15 grudnia 2006).

„W drugiej wersji [‘Black Sheep’], która zadebiutowała na ekranach pod koniec października, pojawiła się nowa, dotąd niepublikowana piosenka Guns N’ Roses – ‘Better’. Pochodzi ona z nowego albumu zespołu, ‘Chinese Democracy’, który trafi na sklepowe półki jeszcze w tym roku. (…) Axl Rose obejrzał spot i szybko wyraził zgodę [na wykorzystanie utworu]” (Blabbermouth, 20 października 2006).

Pierwotne plany były takie, żeby „Black Sheep” i rozpoczynająca się trasa koncertowa zbiegły się w czasie. Album nadal jednak nie był ukończony.

„Jeżeli chodzi o mającą się niebawem ukazać płytę Guns N’ Roses pt. ‘Chinese Democracy’, to wiadomo jedynie tyle, że do końca roku brakuje jeszcze trzynastu wtorków” (komunikat prasowy z 29 września 2006).

„Album ukaże się w tym roku. Do stycznia brakuje jeszcze dziesięciu wtorków – płyta zostanie wydana w którymś z nich” (Merck, Rolling Stone, 18 października 2006).

„Zaprzyjaźniony sprzedawca powiedział nam, że długo oczekiwany nowy album Guns N’ Roses, ‘Chinese Democracy’, ma ukazać się 21 listopada” (Rolling Stone, 5 października 2006).

„‘Nie wiem, czy oficjalnie ogłosimy datę wydania, twierdzi [Mercuriadis]. ‘Może zdarzyć się i tak, że pewnego wtorku wejdziecie do sklepu muzycznego i po prostu znajdziecie tam płytę’’” (Rolling Stone, 18 października 2006).

„Przepraszam wszystkich fanów, których zirytowały moje żartobliwe uwagi na temat daty wydania płyty, poczynione na łamach czasopisma ‘Rolling Stone’. Chciałem dać nauczkę dziennikarzom, którzy ogłosili ostateczną datę wydania albumu, zanim ta została ustalona” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Zespół, ja sam i wytwórnia (…) wierzymy (…), że obrana przez menedżerów strategia ‘trzynastu wtorków’ i ‘[niespodziewanego] pojawienia się płyty w sklepie muzycznym’ (…) była niczym innym jak próbą sprzedania naszej ostatniej trasy. Jeżeli faktycznie tak było, to nie jest to rzecz jasna uczciwe” (Axl, 15 grudnia 2006).

„[Na początku października] poważnie rozważałem możliwość przesunięcia trasy ze względu na brak płyty, jednak (…) potrzebowaliśmy funduszy, żeby ukończyć album i utrzymać zespół przy życiu” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Południowa część trasy koncertowej ‘Chinese Democracy’ Guns N’ Roses miała rozpocząć się 20 października w Jacksonville, jednak koncert został przesunięty na 31 października. Ponadto odwołano koncert w Nashville.

Zmiany te – jak stwierdził prezes Fantasma Productions, John Stoll – nie były spowodowane ani kiepską sprzedażą biletów, ani humorami Axla Rose’a. Lider Guns N’ Roses zamknął się w studiu nagrań.
‘Nanosił ostatnie poprawki na nowy album’, powiedział Stoll. ‘Teraz jednak Axl jest w mieście [Miami] i od dwóch dni odbywa próby’” (The News-Press, 24 października 2006). 

„Daty kolejnych koncertów w Stanach Zjednoczonych zostaną podane na początku roku 2007. Ponadto zespół wróci do USA latem, jak twierdzi [Mercuriadis]” (Rolling Stone, 18 października 2006).

Mogło się też okazać, że aby zebrać fundusze na ukończenie prac nad płytą, konieczne będą koncerty w Europie.


„Better” za burtą   

„W zeszłym tygodniu Guns N’ Roses udali się na Florydę, żeby [23 października] odbyć próby w Miami Arena. Było nieznośnie duszno, poza tym czasowo straciliśmy jeden z naszych dwóch busów” (Del James, 31 października 2006). 

Tymczasem w przeddzień trasy, 23 października, Harley-Davidson opublikował na swojej stronie internetowej Black Sheep z „Better”… tylko po to, żeby szybko zastąpić filmik tym z „Paradise City”.

„Prowadziliśmy rozmowy z Harleyem-Davidsonem. W jednej wersji [Black Sheep] mieli użyć ‘Paradise City’, a w drugiej – ‘Better’. Wersja z ‘Better’ była nawet w sieci przez jeden dzień, ale kawałek, którego użyli, pochodził z niedokończonej i niezaaprobowanej przez nas demówki. Oto dlaczego został usunięty” (Dizzy, GunsNRoses.com, 12 marca 2007).

„Jak wygląda to z naszej perspektywy? [Myślimy, że] eksperymentalna wersja z ‘Better’ została mylnie oznaczona jako ta z ‘Paradise City’ i tym sposobem przypadkiem trafiła do sieci” (Dizzy, GunsNRoses.com, 12 marca 2007).


Kwestia setlisty

Tymczasem na wokandę trafiła sprawa zmian w setliście.

„Prace nad kilkoma piosenkami, których fani od pewnego czasu nie słyszeli, dobiegły końca i kiedy nadejdzie odpowiedni moment, zapewne włączymy te kawałki do setlisty” (Del James, 31 października 2006). 


Ostatnie dni

„Zaplanowaliśmy odbyć w Nowym Jorku parę sesji i na dwa pierwsze tygodnie listopada ponownie ściągnęliśmy tam naszych inżynierów, jednak napięty grafik pokrzyżował nam plany” (Merck, 15 grudnia 2006).

W międzyczasie premiera spotu Black Sheep została przesunięta na listopad.

„Materiał z ‘Paradise City’ jest emitowany [od] 8 października [do] 19 listopada. Wersja alternatywna pojawi się z początkiem listopada. Znajdzie się w niej ‘Better’ – nowa, nigdzie dotąd niepublikowana piosenka z płyty ‘Chinese Democracy’, która ukaże się jeszcze w tym roku” (Harley-Davidson, komunikat prasowy, 6 listopada 2006).

Oczywiście wersja z „Better” miała się już nigdy nie pojawić.

„Po raz ostatni Merck pojawił się na koncercie 20 listopada w Halifaxie. (…) Przed Świętem Dziękczynienia został odprawiony” (Beta, 17 grudnia 2006).

Wkrótce potem zespół odwołał koncert w mieście Fresno w Kalifornii, pierwotnie zaplanowany na 27 września 2006. Powody tej decyzji pozostały niejasne.   


Koniec końców, to tylko płyta

15 grudnia 2006 Axl opublikował na oficjalnej stronie Guns N’ Roses otwarty list, w którym przedstawił kilka zarzutów pod adresem Mercka. 

„Niestety brak szacunku ze strony menedżerów względem zespołu i całej naszej załogi (…) sprawił, że zarówno ja, jak i całe Guns N’ Roses zrezygnowaliśmy ze współpracy z Merckiem Mercuriadisem” (Axl, 15 grudnia 2006).

„Tego wieczoru z żywym zainteresowaniem przeczytałem otwarty list Axla do fanów. Mniej więcej w połowie przypomniała mi się treść e-maila, jaki dwa dni temu sam napisałem do Axla” (Merck, 15 grudnia 2006).

„[Zespół, ja sam i nasza firma fonograficzna] mamy poczucie, że ta płyta zasługuje na odpowiednią oprawę i promocję. (…) W naszej opinii pojawiło się w związku z trasą, harmonogramem, albumem i klipami sporo niepotrzebnych komplikacji, których można było uniknąć, a które spowodowały wielki zamęt” (Axl, 15 grudnia 2006).

„[Wytwórnia] odmówiła przygotowania kampanii reklamowej, dopóki nie otrzyma [ukończonej płyty]” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Zazwyczaj płyta pojawia się w sklepach mniej więcej osiem tygodni po tym, jak trafia do wytwórni. Tymczasem wydaje się, że nasi menedżerowie z jakichś powodów doszli do błędnego wniosku, jakoby można było skrócić ten czas do trzech tygodni” (Axl, 15 grudnia 2006).

„Rozważając datę wydania płyty, brałem pod uwagę moje osobiste relacje z Axlem. Jestem zdania, że album powinien ukazać się 20, a nie 6 marca” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Pragniemy ogłosić, że wstępna data ukazania się płyty to 6 marca” (Axl, 15 grudnia 2006).

„[Wydanie płyty 20 marca] oznaczałoby dodatkowe trzy miesiące na to, żeby bez presji przygotować grunt pod ukazanie się albumu (…), zawrzeć umowę z wytwórnią i zaplanować inne zmiany” (Merck, 15 grudnia 2006).

„Jeżeli chodzi o datę wydania albumu, to (…) musimy jeszcze dopracować pomniejsze szczegóły i doprowadzić do końca negocjacje” (Axl, 15 grudnia 2006).


„Zagraliśmy z Guns N’ Roses jakieś osiemdziesiąt koncertów na całym świecie. Przed Bożym Narodzeniem trzy razy [od 17 do 20 grudnia] zagraliśmy w Universal Amphitheater w Hollywood… Axl zrobił bożonarodzeniową imprezę” (Baz, 93.3 WMMR, 2 listopada 2007).

„[Axl] puścił mi płytę ‘Chinese Democracy’. Właściwie to nie jest to jedna, tylko cztery płyty. Zagrał mi piosenkę pod tytułem ‘Sorry’. Kawałek z potężnym riffem… Imprezowaliśmy i nagle zacząłem śpiewać refren, a on ożywił się i powiedział: ‘To brzmi świetnie. Chcę, żebyś zaśpiewał to na płycie’” (Baz, Blabbermouth, 17 sierpnia 2007).

„Toteż w następnym tygodniu zorganizowaliśmy sesję w studiu Electric Lady w Nowym Jorku. ‘Czy mogę sobie zrobić wolne w święta, stary?’, zapytałem, a on na to: ‘Czekam na ciebie pierwszego stycznia!’. Gdy chodzi o tworzenie, nie można zadzierać z Axlem” (Baz, Ultimate Guitar, 30 października 2007).

„Gdy chodzi o tworzenie, nie można zadzierać z Axlem”. Nigdy nie wypowiedziano bardziej prawdziwych słów.




Źródło



« Ostatnia zmiana: Września 02, 2019, 09:39:12 pm wysłana przez naileajordan »
"Robiłem to w najlepszej wierze, jak mówił jeden gentleman, który uśmiercił swą żonę, gdyż była z nim nieszczęśliwa."

Offline sunsetstrip

  • One In A Million
  • *********
  • Wiadomości: 6432
  • 15000 postów
Odp: The Chinese Democracy Years: 2006
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 27, 2019, 12:25:54 am »
2006 rok, to byl wreszcie dobry czas, przynajmniej dla polskich fanow.
Pamietam te wtorki Mercka, juz wredy brzmialo to kuriozalnie, po latach, chyba jeszcze gorzej.
NAJBARDZIEJ KONTROWERSYJNY

"I once bought a homeless woman a slice of pizza who yelled at me she wanted soup."
Axl Rose


Offline Zqyx

  • Madagascar
  • ************
  • Wiadomości: 33383
  • Płeć: Mężczyzna
  • give me the leaks before you tell me goodbye
    • Bumblefoot fans Poland - mój fanowski profil
Odp: The Chinese Democracy Years: 2006
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 30, 2019, 06:49:30 pm »
Wszyscy mówili, że płyta lada chwila, a czekaliśmy i czekaliśmy i czekaliśmy. Teraz, może na szczęście, muzycy Gunsów nie katują już w ten sposób fanów... Dzięki za przypomnienie tego czasu :)
Podaruj mi 1% podatku :) Dziękuję!
KRS: 0000186434
Cel szczegółowy: 569/W

Offline nightrain

  • cold heartbreaker
  • Atittude
  • ******
  • Wiadomości: 1616
  • Płeć: Mężczyzna
  • ~CRASHDÏET~
Odp: The Chinese Democracy Years: 2006
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 30, 2019, 10:53:58 pm »
do końca roku jest jeszcze x wtorków, jak sobie to przypomnę to mnie trzepie ;) , bardzo fajna "podróż do przeszłości", nawiązywanie do wycieków na koncertach, koncert na Legii w Warszawie, kiedyś to było xD, artykuł 1 klasa
It's a miracle you walk the earth alone
it's a miracle I stand beside you
you're like a plague in awide'n open show
you pass it on like I need it the most

Offline hkt

  • Atittude
  • ******
  • Wiadomości: 1022
  • I would've thought you could be more of a man
Odp: The Chinese Democracy Years: 2006
« Odpowiedź #4 dnia: Września 02, 2019, 07:34:34 pm »
Zawsze czytając tę historię zastanawia mnie co (lub kto?) sprawiło, że Axl kilkukrotnie porzucił wydanie płyty. Wydawać by się mogło że miał jasną wizję, jednak wyraźnie widać że ta zmieniła się kilkukrotnie. Każda zmiana personalna wokół Axla kończyła się poprawkami, zmianami, przeróbkami - jak niezdecydowane dziecko pod budką z lodami, które chce więcej nowych smaków i żaden nie jest wystarczająco dobry.

Pewnym jest, że te kawałki są. Lepsze lub gorsze ale są. Członkowie zespołu i ludzie z otoczenia nie kłamali podając kolejne daty premier albo zachwycając się nad utworami, po prostu nikt nie był w stanie przycisnąć Axla aby w końcu coś wydał. Miał cały zespół w garści, co nie jest zbyt dobre z jego typem osobowości.

Czekam aż w końcu ktoś wyda przynajmniej jedną płytę plus cztery płyty demówek z dokładnie opisanymi pomysłami Axla, muzykami, producentami i chronologicznie wypunktowanymi wydarzeniami z życia zespołu. To byłaby najlepsza kronika z soundtrackiem.
Powyższy post jest zgodny z tematem.

 

Chinese Democracy Years - 1995 : A Walk on The Wylde Side

Zaczęty przez mikus666

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 3572
Ostatnia wiadomość Stycznia 16, 2016, 02:02:44 pm
wysłana przez bartjucifer