Gitarzysta Guns N’ Roses Ron ‘Bumblefoot’ Thal udzielił wywiadu dla portalu RockAAA. Ron uważa, że nigdy nie było lepszego czasu na bycie muzykiem i wierzy on w to, że sekret do sukcesu leży w zaoferowaniu fanom czegoś innego. Thal przyznał, że myśli ostrożnie o jak najlepszym sposobie dystrybucji własnej muzyki.
“Głoszę tą prawdę od lat 90. – wytwórnie nie przetrwają bez zespołów, ale zespoły przetrwają bez wytwórni, więc dlaczego chcesz sprzedać swoją duszę podmiotowi, który potrzebuje Ciebie bardziej niż Ty jego?”
“Zwłaszcza teraz gdy każdy może sobie zapewnić światową dystrybucję. Możesz to wszystko osiągnąć za pomocą konta na Cdbaby.com i profilu na Facebooku. Internet sprowadził nas wszystkich do tego, że każdy ma w swoich rękach broń tego samego kalibru. Cała różnica polega na tym, jak dobrze z niej strzelasz.”
“Album zawsze był jądrem całości. Teraz sprawy uległy zmianie – muzyka jest nadal ważna, ale kontakt osobisty jest bardzo ważny i jest w centrum uwagi.”
“Sprzedaż płyt CD spadła ze względu na stosowaną technologię. Są wygodniejsze sposoby aby otrzymać muzykę a szybsza przepustowość pozwala na lepszą jakość. Jednakże nic nie przebije posiadania czegoś z drukowaną okładką, czegoś co da się otworzyć, czegoś jak „LED Zep III” z kołowrotkiem, „Sticky Fingers” z zamkiem błyskawicznym, „Magical Mystery Tour” z książeczką. Teraz takie rzeczy są oddzielone od muzyki [...]. Mamy dziś więcej opcji, dlatego sprzedaż CD spadła.”
Gitarzysta stwierdził, że sekretem do zahamowania spadku sprzedaży płyt, jest nagrywanie lepszych albumów. Thal kontynuuje:
“Nagrywać lepsze albumy albo przestać nagrywać albumy. Może wystarczy wypuszczać piosenki podczas trasy koncertowej – wypuścić jedną piosenkę przed każdą częścią trasy i grać ją na żywo na koncertach, a wtedy każda część trasy będzie miała element świeżości.[...]”
“Tak głośno myślę … pewnego dnia będę już poza sceną, kości zbyt kruche, włosy zbyt siwe – i w tym momencie zrobię wszystko co w mojej mocy, aby pomóc innym zespołom, użyć swojej kreatywności aby znaleźć najlepsze sposoby dystrybucji ich muzyki do fanów – dać ludziom to czego chcą.”
“Kiedy robiłem plany do wydania piosenki spytałem siebie: “Czego chcesz i w jaki sposób chcesz to osiągnąć?”
“Podzieliliśmy się wieloma pomysłami. Dla każdej piosenki masz wybór – plik w wysokiej rozdzielczości, wersja instrumentalna. Dla gitarzystów przygotowałem Player Pack [..]” itd.
“Zespoły mają wiele możliwości – mamy już płyty winylowe, CD, DVD, pliki audio, pliki video, streaming – a słuchacze mają jeszcze więcej możliwości – fizyczne obcowanie z muzyką, pobieranie plików audio i video, serwisy usług strumieniowych (radio www, Youtube itp.).
„Moje przewidywania co dalej? Niezależna muzyka w serwisach, gdzie fani mogą subskrybować muzykę, sztukę i cokolwiek co ich interesuje w dowolnym czasie, bez pobierania i kupowania plików. Chyba, że chcesz kupić plik. Albo CD. Opcje”.
Źródło