Art Tavana to postać nieobca fanom Guns N’ Roses.
Ów wielokrotnie nagradzany dziennikarz, na co dzień mieszkający w Południowej Kalifornii, długo pisywał do „LA Weekly” i „Playboya”, ale ma na swoim koncie również współpracę z takimi "tuzami" jak „Billboard”, „Spin”, „Consequence of Sound” czy „Pitchfork”.
W 2017 roku obszerny artykuł Arta na temat Izzy’ego, „Where’s Izzy?”, opublikowany na łamach „LA Weekly”, otrzymał nagrodę LA Press Club Awards w kategorii Personality Profiles Online.
Link:
https://gunsnroses.com.pl/forum/artykuly/where's-izzy-w-poszukiwaniu-zaginionego-gunsa/ 13 kwietnia br. nakładem wydawnictwa MisFit Book ukazała się książka Tavany pod tytułem „Goodbye, Guns N’ Roses: The Crime, Beauty, and Amplified Chaos of America’s Most Polarizing Band”.
Pozycja liczy 264 strony i jest dostępna na Amazonie.
W 1987 roku, zaledwie dwa lata przed upadkiem muru berlińskiego, który amerykański politolog Francis Fukuyama nazwał końcem historii, Guns N’ Roses wydali «Appetite For Destruction», to jest płytę, która miała się okazać najlepiej sprzedającym się debiutanckim krążkiem w dziejach rock and rolla. Naszpikowane hitami na miarę «Welcome to the Jungle», «Sweet Chold O’ Mine» czy «Paradise City», «Appetite» było czymś więcej niż zwykła płyta. Było kamieniem milowym, kulminacją pewnych trendów w muzyce, czymś w rodzaju szeroko zakrojonego flirtu z ekscesami, strachem, gniewem i nihilizmem. W ciągu następnych kilku lat Guns N’ Roses, a szczególnie ich wokalista, Axl Rose, mieli być uosobieniem zachodzących w Ameryce szybkich zmian, odchodzenia od utrwalonej w czasach zimnej wojny narodowej tożsamości ku czemuś nie do końca znanemu. Książka «Goodbye, Guns N’ Roses: The Crime, Beauty, and Amplified Chaos of America’s Most Polarizing Band» Arta Tavany to obszerny esej na temat kulturowego dziedzictwa – nie tylko zespołu, lecz także całej epoki, na której fundamentach ukształtowały się chociażby współczesne debaty polityczne. Jedną z piosenek, która według autora najlepiej odzwierciedla panujący w Ameryce lat osiemdziesiątych niepokój, spowodowany zmianami na niwie politycznej, gospodarczej i społecznej, jest «One In A Million».
Jednakowoż Tavana próbuje także udzielić odpowiedzi na sporo pytań.
Co doprowadziło do rozpadu klasycznego składu Guns N’ Roses?
Dlaczego Kurt Cobain nie znosił Axla?
Czy „One In A Million” należy traktować jako utwór o zabarwieniu satyrycznym?
Czy Charles Manson czerpał profity z gunsowego coveru „Look at Your Game, Girl”?
Czym jest „Chinese Democracy” – arcydziełem czy porażką?
Według wydawcy książka Tavany to nie tyle klasyczna rockowa biografia, ile raczej dekonstrukcja mitu Guns N’ Roses, przeznaczona dla szerszego grona aniżeli tylko fani zespołu.
*Art Tavana o "Chinese Democracy:"
cz. 1: https://gunsnroses.com.pl/forum/artykuly/chinese-democracy-8211-dziedzictwo-ktore-dzieli-cz-12/
cz. 2: https://gunsnroses.com.pl/forum/artykuly/chinese-democracy-8211-dziedzictwo-ktore-dzieli-cz-22/ Źródło Źródło