Autor Wątek: DJ dla Miami Living Magazine - część II  (Przeczytany 1273 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emma

  • Zasłużeni
  • Garden Of Eden
  • *****
  • Wiadomości: 3850
  • Respect: +2360
DJ dla Miami Living Magazine - część II
« dnia: Kwietnia 24, 2015, 04:47:46 pm »
+1
photo: Dustin Jack

Poniżej znajdziecie 2 część wywiadu z DJem przeprowadzonego przez Miami Living Magazine!


Sixx:A.M. powstało dość niespodziewanie. „Po prostu składaliśmy razem album, tak po prostu, żeby opowiedzieć historie Nikkiego z jego pamiętników – pomysł, aby być zespołem nigdy nie istniał... A potem, nie wiadomo czemu, wytwórnia wrzuciła jeden z naszych utworów do radia i nagle dostaliśmy telefon, że nasza piosenka jest numerem 1. Oczywiście od razu się pojawiło hasło ‘Potrzebujecie nazwy!’. Nic nie mieliśmy. Zaproponowałem, żebyśmy po prostu używali naszych nazwisk, coś z nimi zrobili, nazwijmy to Sixx, Ashba, Michael. I tak zostało. Tak powstało Sixx:A.M.”

Tuż przed powstaniem Sixx:A.M., DJ założył własną firmę, Ashba Media. Podkreśla, że wiele zawdzięcza Jamesowi Michaelowi, który go zachęcał do tego kroku, pożyczył pieniądze na rozruch i polecił Virgin Entertainment, które szukało nowej firmy artystycznej. Po bardzo ciężkim i złym rozstaniu z dziewczyną, DJ był spłukany i pilnie potrzebował nowego mieszkania. Jako osoba, która NIGDY nie prosiła o pożyczkę, DJ przyjął 4000$ pożyczki od Jamesa, które wykorzystał na wynajęcie lokum i „rozpoczęcie budowy marki Ashba Media”. Zatrudnił 3 grafików, których znał, aby pomogli mu przenieść do życia jego wizję projektu dla Virgin. DJ był bardzo zdenerwowany, gdy prezentował efekty pracy jego zespołu przed 20-osobowym zarządem w garniturach i krawatach. „Wtedy jeszcze tak dobrze się na tym nie znałem, ale wiedziałem, że wartość i jakość naszej pracy jest niezaprzeczalna. Jestem wyjątkowym perfekcjonistą jeśli chodzi o sztukę... Gdy ściągnąłem materiał, aby zaprezentować co wymyśliliśmy i pokazałem nasze banery reklamowe, wszyscy byli zachwyceni, zaparło im dech w piersiach” mówi z uśmiechem To było miłe uczucie”.

Bardzo szybko dostał telefon od szefa działu marketingu w Virgin, który powiedział „przez ostatnie 15-20 lat odkąd tu pracuję, nigdy nie słyszałem o tym, aby wszystkim zabrakło słów z zachwytu w czasie prezentacji. Czego/ile chcecie? My was chcemy.” Pokonali 106 profesjonalnych firm i zgarniali po ok. 20 000$ miesięcznie. DJ spłacił pożyczkę u Jamesa w ciągu 2 tygodni. W trakcie trasy Sixx:A.M., DJ pracował dla Virgin w swoim pokoju hotelowym. „Wtedy był szał na takie rzeczy, staliśmy się ich podstawą życia. Pamiętam jak dostałem 800. telefon przekierowany na moją komórkę. To było istne szaleństwo... Mówili ‘jesteście najlepszą firmą, jaką kiedykolwiek mieliśmy’...” Ashba Media zajmowała się marketingiem i brandingiem każdego Virgin Megastore na świecie, aż do czasu, gdy kryzys ekonomiczny zmusił Virgin do cięcia kosztów 5 lat temu.

Największe marki nadal chciały współpracować z Ashba Media, ale DJ zdecydował, że chce się skupić bardziej na Sixx:A.M. „Akurat wróciłem z pierwszej trasy SixxAM, nasz utwór był numerem jeden i dostałem telefon z managementu Guns N’ Roses” Chcieli, aby przyszedł na próbę, ponieważ szukali nowego gitarzysty. „Wiele o tym nie myślałem. Bardziej założyłem ‘z ogromną chęcią wpadnę i wszystkich poznam’. ”. Dzień przed przesłuchaniem DJ zaczął mieć wątpliwości i mało brakowało, a by się wycofał z tego pomysłu. Czego nie wiedział, to to, że gdy Axl usłyszał, że DJ zgodził się przyjść na próbę, powiedział wszystkim, że jeśli tylko się pojawi, to ma miejsce. „Gdy przyszedłem, to nie miałem o tym pojęcia. Jak tylko odjechałem, dostałem telfon ‘Axl chce cię w zespole’... To największa decyzja, jaką w życiu podjąłem. Świetnie się bawiłem grając. To mój 6 rok w tym zespole. Mam za sobą 6 światowych tras i to jest po prostu świetne.” Guns N’ Roses niedawno wydało nowe DVD, „Appetite for Democracy 3D”, które zostało nagrane w Hard Rock w Las Vegas.

W międzyczasie, Ashba Media dalej się rozwijała, więc w 2008r. DJ ściągnął swoją siostrę, Kari, z Illinois do LA, żeby została jego „prawą ręką” i pomogła w założeniu własnej firmy odzieżowej. „Naprawdę mi pomogła z Ashba Clothing – zrobiła zwrot o 180 stopni. Nagle firma zaczęła przynosić ogromne zyski.” Skoro Kari miała wszystko pod kontrolą, DJ, będąc w trasie, postanowił, że jest gotowy na zmianę otoczenia. Mieszkał w LA przez ostatnie 22 lata i czuł, że Las Vegas powinno być jego kolejnym przystankiem. Zadzwonił do Kari, żeby pomogła mu przenieść plany w życie. „Powiedziałem, ‘znajdź pośrednika, poszukajcie 3 najlepsze osiedla zamknięte i 10 najlepszych domów, jakie można znaleźć’... Poleciałem tam, gdy miałem chwilę wolnego i ten dom był 6. do którego wszedłem. Od razu zakochałem się w projekcie i dziedzińcu. Całość to po prostu mój styl. Wiedziałem, że to jest to, to jest mój dom.” Przeprowadzili się do Vegas, a DJ znów pojechał w trasę na 8 miesięcy.

Gdy tylko powrócił z trasy, do jego drzwi (dosłownie!) zapukała kolejna propozycja – tym razem był to Lou D’Angeli, dyrektor marketingu i PRu Cirque du Soleil w Las Vegas. I znów, dobra reputacja DJa mu pomogła. Lou dokładnie przyjrzał się dorobkowi Ashby i chciał rozpocząć współpracę z Ashba Media. „Wtedy byłem trochę odsunięty od Ashba Media, ale wiedziałem, że gdy pracowałem na pełnych obrotach, to była to kopalnia złota i nagle ten gen kreatywności powrócił... Cirque du Seleil jest  zdecydowaniemoją bajką, zacząłem zbierać inspiracje. Uwielbiam ten pokręcony świat – dla mnie to zawsze była swego rodzaju rzeczywistość.” dodaje ze śmiechem.

Zatrudnił Franka Marano (wielokrotnie nagradzanego rzeźbiarza, który tyle co stworzył dla niego figurę Jasona Voorheesa rzeczywistych wymiarów), a także jego żonę, Lisę Marano (wielokrotnie nagradzaną artystkę w kategorii efektów specjalnych) w Ashba Media i sprowadził ich rodzinę do Vegas. „To było jak układanie puzzli, wykańczanie układanki, którą miałem w głowie. Zacząłem myśleć ‘wow, mogę zrobić coś, czego jeszcze nikt nie zrobił w Vegas’. Przedstawiłem Cirque kilka pomysłów... dostaliśmy tę pracę. W ciągu 1,5 roku przeszliśmy od robienia jednego show (Zarkana), to 8 różnych show Cirque du Solei”

Ashba Media stworzyło kilka z najbardziej imponujących instalacji w Vegas, w tym wysoką na prawie 4 metry piramidę z Crissem Angelem unoszącym się nad nią na jego show Believe w Luxor, 8-metrową kolumnę z dwoma myśliwymi dla KA show w MGM, ponad 7,5-metrową szklaną wystawę na The Beatles Love show w The Mirage, a także sklep Jeffa Dunhama w Planet Hollywood. „Nikt nie robi tego, co my... Dobrze wiedzieć i mieć tę pewność, że nieważne co mi przyjdzie do głowy, mam firmę, która to stworzy... Gdy pracowaliśmy z Virgin, pracowaliśmy wyłącznie cyfrowo, imponujące i kreatywne reklamy, banery. Teraz przenosimy to w coś fizycznego, realnego, coś, co możesz dotknąć... coś, gdzie wchodzisz w ich świat i możesz zrobić temu czemuś zdjęcie.”[/b]

Gdy DJ przechodzi się po kasynach, jest otoczony rzeczami, które jeszcze niedawno były tylko wizjami w jego głowie. Musiałam zapytać, jakie to uczucie? „To jedyna rzecz, która daje mi poczucie spełnienia, tak jak gdy jestem na scenie i widzę fanów, którzy śpiewają nasze utwory, albo mają na sobie ubrania, które stworzyłem – to naprawdę super, że ludziom się to podoba. To taki sam poziom szczęścia, jak gdy napiszesz utwór, który jest hitem...”. DJ opowiada o tym przez kolejne kilka minut, aż do czasu, gdy sam siebie powstrzymuje. „Ciągle tylko gadam” stwierdza, po czym dodaje „Ok, teraz porozmawiajmy o tobie!”. Oboje się śmiejemy, DJ przeprasza i się uśmiecha. Tak środkowo-zachodnia szczerość sprawia, że DJ staje się jeszcze bardziej fascynującą osobą. Pod tą rockową przykrywką skrywa się niezwykle wrażliwy i miły artysta. Gdy opowiada dalej, zauważam, że używa słowa „tu” na określenie LA, ale przecież jesteśmy w Vegas, co prowokuje mnie do zapytania, o którym mieście mówi. Zaczyna się śmiać i odpowiada „Myślę, że któregoś dnia sie obudzę i zdam sobie sprawę z tego, że już nie mieszkam w LA... ‘Ku*wa, jednak naprawdę się przeprowadziłem do Vegas!’ ”

Ashba Media rozrosła się z firmy prowadzonej w garażu DJa przez niego i Kari (która jest jej dyrektorem finansowym), do prawie 700m2 magazynu z ponad 20. starannie dobranymi pracownikami. „Stworzyłem nie tyle firmę, co rodzinę., Po pracy wszyscy się trzymają razem, spotykamy się na barbecue itp. – jest świetnie”
Przeskok na o wiele większą powierzchnię  było trudną decyzją. „Tyle co kupiłem ten dom (w którym jesteśmy). Ale gdybym tego nie zrobił to pewnie w kółko plułbym sobie w brodę, a co gdybym jednak to zrobił?’ ” Porównuje to ryzyko do tego, które podjął, gdy opuszczał Illinois, aby realizować swoje marzenia. „To był najtrudniejszy krok, jaki w życiu podjąłem. Pamiętam, gdy zostawiałem jedyną dziewczynę, jaką kiedykolwiek miałem. Ona płakała, ja płakałem. Przejechałem 3-4 ulice, zatrzymałem swój minivan i zacząłem powtarzać ‘przecież zawsze mogę tu wrócić. Ale jeśli nie spróbuję, to nie będę w stanie żyć sam ze sobą’. Gdybym wtedy tego nie zrobił, to nic z tego, co teraz mam nie byłoby możliwe, to była dla mnie ogromna lekcja życia. Jeśli sam w coś mocno wierzysz, to inni też zaczną”[/b]. W magazynie jest wszystko, od ubrań, przez rekwizyty, aż do drewnianych i metalowych elementów. Gdy biznes się rozwijał, ściągnął z Illinois do Vegas swojego brata, Klinta, rok temu, aby został kierownikiem projektu.

Ashba Media zajęła się także modelem gitary Gibson DJ Ashba Signature Les Paul, serią gitar Ovation Collection, a także The Ashba Limited Edition Dodge Challenger przy współpracy z West Coast Customs. Firma ma obecnie wiele różnych projektów pod swoją opieką, a ostatnio dostali także propozycję stworzenia ubrań dla WWE. Gdzie jeszcze DJ widzi przyszłość Ashba Media? Bardzo chciałby zająć się przemysłem filmowym/telewizyjnym, zwłaszcza horrorami (napisał ścieżkę dźwiękową do najnowszego filmu Eli Rotha „The Green Inferno”). Na szczycie jego listy jest praca przy „American Horror Stories”. „Chcę otworzyć filię Ashba Media w LA, robić rekwizyty i efekty specjalne dla różnych horrorów i innych filmów... Jest wiele rzeczy, które chcę robić. Może nawet pojawić się kiedyś przed kamerą.”

część I znajdziecie TUTAJ

ostatnia, III część już jutro!


źródło

 

Slash dla magazynu "Gitarzysta"

Zaczęty przez Connor

Odpowiedzi: 3
Wyświetleń: 2600
Ostatnia wiadomość Lipca 04, 2013, 10:29:26 pm
wysłana przez Slashie